fredag 15. november 2013

God fredag!

morning tea
Oppkjøringen til høstens eksamener er kommet, og det er jammen meg også en liten forkjølelse. Jeg er heldigvis ikke så ofte forkjølet, eller syk generelt, men det er likevel kjedelig når baskeluskene tar tak i en. I et forsøk på å få det hele til å gli litt fortere over, har jeg tillatt meg selv å sove litt lenger akkurat i dag. Selv om det bare er fredag og jeg helt sikkert kunne fått litt mer ut av dagen ved å stå opp bittelitt tidligere. Likevel satser jeg på at det verste er over i løpet av helgen, og forsøker heller å gjøre denne morgenen litt hyggelig, midt oppe i rennene nese og sår hals. Denne morgenen har jeg derfor laget meg en stor kopp varm te, grønn te med jordbær, sammen med ristet brød med bringebærsyltetøy. Det er så godt med noe som er litt søtt når man er forkjølet. I det siste har jeg også funnet mange fine tekster i DUO, den digitale publikasjonssamlingen til universitetet i Oslo. Det er spennende, og ikke minst veldig motiverende, å lese tidligere studenters masteroppgaver. Om noen få år er det min egen oppgave som ligger der! Dessuten er det så mange interessante temaer som andre har skrevet om. Det er rett og sett en liten skattekiste, og et perfekt selskap til fredagsfrokosten. Håper dere alle får en fin dag! Min har i hvert fall ikke vært så ille hittil, til tross for gjentatte snufs.

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en bra start på dagen. God bedring!

    SvarSlett
  2. god bedring på kulden din. det er alltid godt å kose i delikatesse, vakre finere materialer og intellektuelle spørsmål. merçi for din tanke for andre, vil min helg være bra, jeg reiser til Middelhavskysten. bruno

    SvarSlett