fredag 7. juni 2013

Sommerønsker

Meadow
Grønt, grønt gress og bare føtter. Gresstrå som kiler under føttene når man springer over gressmatten. Gule løvetenner som stikker hodet sitt opp av alt det grønne. Et pledd som ligger pent utover på bakken, og en bok man kan lese i når føttene trenger hvile. 

Markblomster man kan plukke med seg, en favn full av lilla, hvitt, rosa og gult. Blomster som kan flettes sammen til en blomsterkrans. Aller helst skal man ha på seg en sommerkjole, og solen varmer mot ansiktet når man vender nesetippen opp mot den blå himmelen. 

Noen ganger ligger man bare på ryggen og ser opp. Opp på skyene, som hele tiden likner på noe morsomt. Som sakte, sakte erstattes av en ny sky, som også likner på sin helt egen ting.

3 kommentarer:

  1. Nokre få dagar til, so kan dette og liknande ynskje gå i oppfylling kvar dag i to månadar.

    Fint skrive!

    SvarSlett
  2. - "Det er noen møter i livet, eller sannheten og enkelhet er den beste turen i verden." ("Heather" fransk forfater ..) modig nok og opportunist sitat. å fortelle deg, i all enkelhet at samme kveld, så jeg Bois de Vincennes, mens går tur med hunden (doberman pincher) høyt gress samme som min hoftehøyde, og de samme blomstene, "hvite Marguerittes" og "smørblomster" ... Jeg likte "denne gangen rundt under 29 grader, som er lik din beskrivelse (innenfor mitt fravær av skyer som støtter tall fantasi." mnémésis "menneskelig drøm som) jeg spiste mer, to. eller tre kirsebær skjult blant eik, at jeg kan være en av bare å vite (ved siden av monumentet til "Bethoven" at "Synne" ble fotografert en gang) kirsebær. det er veldig fint å fortelle deg dette, lykkelig ting, morsom og delt. ha en god helg. bruno

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg sånn til alt dette! Denne sommeren blir super!

    SvarSlett