tirsdag 11. juni 2013

Ord og lister og sånt

Typewriter
Fiffig er et ord jeg bruker alt for sjeldent. Det samme gjelder disse ordene her:


Finurlig                                                        Fjong
Bale                                                             Grasil
Dunkel                                                         Eminent  
Durabel                                                       Betagende 
Alarmert                                                     Belemre
Ekstensiv                                                     Delirant 
Forloren                                                      Beleven
Frenetisk                                                     Fasjonabel
Ekstravagant                                               Durkdreven 
Eksepsjonell                                                 Admirabel

6 kommentarer:

  1. Elskar det!

    Det fekk meg forøvrig til å kome på eit herleg og rart ord. Eg veit ikkje om det er berre i mi dialekt, eller om ein har det andre stadar: suffesant.

    SvarSlett
  2. Hihi, fint! Jeg liker finurlig og fjong ekstra godt <3

    SvarSlett
  3. Suffesant har jeg aldri hørt tidligere, men jeg likte det veldig godt!

    Finurlig og fjong er to særdeles flotte ord<3

    SvarSlett
  4. Jeg ELSKER ord som disse! Slenger gjerne "fryktinngytende" inn blant adjektivene, og så er jeg begeistret for substantivene "hurlumhei" og "lurendreier"!

    SvarSlett
  5. for en spill, veldig myk, så spennende !, finner jeg veldig glad for å oppdage;! vite at jeg har funnet noen ord på (Forvo) .Jeg har en spesiell tilknytning til norsk språk deres. som a si,du ha gjorde til meg en vakker gave. (mine ord er utilstrekkelig og ikke veldig interessant, men jeg er glad for å si godt,fa Smak for ...) Jeg har også tilstå for meg selv, at det er mange ressurser, musikalske resonanser her. og min lytting er som en flytende dérivere. nok en gang , stor takk . bruno

    SvarSlett
  6. Hurlumheim og lurendreier <3 To helt fantastiske substantiver!

    SvarSlett