mandag 17. juni 2013

Junidager

raspberries 
Hundekjeks
summer child
Lukten og smaken av søte, røde bringebær

Lyden av sykler som triller bortover veien

Vandre gatelangs i lette sommerkjoler, langs veier og gater hvor man ikke har gått tidligere

Venninneprat om usagte tanker og drømmer

Små og store barn som blåser såpebobler

Lukten av nytente griller når man går igjennom parken

Små buketter av hundekjeks og smale, grønne strå langs veien

Søt saftis som smelter i munnen en varm kveld

Mykt gress som kiler under bare føtter 

En rød marihøne - som kanskje bringer lykke..? 

Varm sommervind mot bare armer og skuldre


... Sommerlykke ...

6 kommentarer:

  1. Det er sommerlykke, det! Mamma og jeg blåste såpebobler i hagen i dag :)

    SvarSlett
  2. Det er sommerlykke, det! Mamma og jeg blåste såpebobler i hagen i dag :)

    SvarSlett
  3. Det er sommerlykke, det! Mamma og jeg blåste såpebobler i hagen i dag :)

    SvarSlett
  4. kunne jeg, også gjøre noen akkompagnement går sommeren med deg?. - ja, jeg elsker mye bringebær!
    (De som i barnas hage, i mitt arbeid, de kommer til å være godt å spise, men de av hagen min er usikre, med markeder i de sørlige regionene, Dordogne og Aveyron, vil være eksepsjonell). såpebobler jeg kan gjøre for å spille med mine barnebarn (dag sykehus), men selv for en terapeutisk relasjon, gratis spill, elementære og en dual improvisasjon. ja, det gjorde jeg i dag ...). marihønene, hva vakker, og telle prikkene på ryggen, vil bringe lykke. i juli og august for sommeren kan jeg legge til min (drøm å øgler i solen, på jakt etter sopp i naturen, og spise ost "Cantal" ikke langt unna .. det er også kjører en bil i tre timer ved Middelhavet bading, og etterpå finne ferskere felt av gress ...). (Håper jeg ikke irritere deg for mye, men jeg liker å skrive og si jeg likte diksjonen øvelser av fonetikk, du har Skriften.) Bruno

    SvarSlett
  5. So absolutt!

    Her gjer sommaren seg gjeldande med slått og boklesing om ein annan.

    SvarSlett
  6. Akkurat slik skal junidager være!

    SvarSlett