tirsdag 31. mai 2011

Et lite rosa ønske

Nok en gang har jeg truffet på disse fantastiske menneskene, som står rundt omkring i sentrum og lager kjempedigre såpebobler. I dag klarte de til å få til enda større bobler enn sist, mest sannsynlig fordi det var mindre vind. Resultatet ble store, nesten litt kantete bobler, som bølget seg oppover mot det blå. Med en liten dose fantasi kunne man nesten se hvordan såpeboblene "gikk" eller "danset" bortover i luften. Fulle av liv og farger etter såpevannet. For en drøm å kunne stå ute på en gressplen i sommersolen og leke seg med slike bobler!
Foto
Slik som da Dumbo drømmer om de mange rosa elefantene i Disneyfilmen med samme navn, slik var det å se hvordan såpeboblene nesten fikk sitt eget liv der de svevet sted. Det var i hvert fall slike assosiasjoner som dukket opp i hodet mitt, da jeg stod og tittet fascinert på de mange boblene som bølget seg bortover. Og hvem kunne vel ikke ønsket seg en egen rosa elefant? Ikke like skumle som de Dumbo opplever, og de trenger heller ikke å synge eller danse på slikt vis... Bare en søt, liten, rosa elefant. Eller kanskje, når jeg tenker meg om, hadde det vært bedre med en helt vanlig en. Det hadde uansett vært veldig gøy! Nesten like gøy som store såpebobler (men ikke gøyere enn nesten..!)
Foto


2 kommentarer:

  1. Gigantiske såpebobler, såså fint!:D
    Og du, i dag har jeg latt Ida synge sin sommervise på min blogg også, og da tenkte jeg på deg <3

    SvarSlett
  2. Da er det ingen tvil lenger om at det er sommer:)

    SvarSlett