søndag 3. april 2011

Tåkemagi

Du har kanskje lagt merke til det du også? Når tåken legger seg over byen og gjør tilværelsen litt mer disig enn vanlig. Når lysene rundt omkring får en nesten litt magisk dimensjon, og man tuller seg litt mer inn i seg selv og sine egen lille verden enn ellers. Når dette skjer, får jeg en helt egen fascinasjon for tingene rundt meg. Det er som om jeg ser verden med andre øyne. Øyne som gjør den mer spennende, mystisk og drømmeaktig. I går ble jeg helt betatt av de mange trærne, der jeg satt på banen og suste fort forbi. Om vinteren syns jeg ofte trærne blir nakne og triste, der de står i mørket med de bare grenene sine. I tåken derimot, blir de spennende og eventyrlige. Det er nesten så man kan forestille seg et vesen fly rundt blant de tåkelagte grene med kosteskaftet sitt. Eller kanskje har man dratt på eventyr i et slags tankebasert Narnia, der man leker gjemsel blant trestammene...
Foto
Foto
Foto
 

2 kommentarer:

  1. Jeg la definitivt også merke til det! Tåke er så flott!

    SvarSlett
  2. Tåke er faktisk mye flottere enn man ofte tror;) Det er i hvert fall min erfaring hver gang tåken kommer!

    SvarSlett