mandag 27. oktober 2014

To blikk bakover

Plutselig er det blitt siste uke i oktober. Jeg har litt ambivalente følelser for november måned, litt på grunn av eksamener og slikt. Samtidig er det også flere ting som jeg gleder meg til i ukene som kommer, for ikke å snakke om at jeg har begynt nedtellingen til advent! Jeg blir litt som et barn bare ved tanken. 

Med dager som blir mørkere, nå som vintertiden har skrudd klokkene vår bakover, dukket det tilfeldigvis - og på ganske gledeligvis - opp noen bilder fra i sommer. Hils på prinsesse lyktestolpe:
Barnet i meg gjorde et hopp da jeg gikk forbi denne en sommerkveld. Det ser jo virkelig ut som et diadem, nesten ala en Disneyprinsesse. Lykten er en del av en port inn til en privat hage. Tenk å ha denne i hagen sin! 

En annen gøy sak som dukket opp på en Frognertur, er denne saken her: 
Jeg håper det er med vilje, og ikke tilfeldig - spillet mellom det sorte og hvite. Gøy er det uansett. Jeg har, selvsagt, for lengst diktet opp at det er særdeles kreative eller humoristiske mennesker som bor der. For, man kan jo aldri vite.

3 kommentarer:

  1. Den svart-hvite portsaken - jeg digger den :)

    SvarSlett
  2. hihi ! (hvis du tillater det). Jeg fant det også morsomt :) disse to bildene, og også den lykten prinsesse vekslende svart og hvitt (og Queen of Hearts, de stygge); med hageporten ... det er ikke mer å si: en god sans for humor, ja! og sikkert, jeg har hatt noen redd for å presentere meg selv stående foran åket portalen ovenfra. ( bruno ) .

    SvarSlett
  3. Herlighet, tida går så fort!
    Stilig port i svart og hvitt - jeg pleier også å tenke meg hvem som bor på slike steder, hihi.
    Fortsatt god Halloween-helg!

    SvarSlett