mandag 13. oktober 2014

Mandag i oktober

Titte ut av vinduet, se gult løv danse i vinden, så veldig vakkert, jeg blir aldri lei av å se.
Bakken dekket av løv, lyden av føtter som går bortover veien, hele verden farget av høsten, både på bakken og på trærne over hodet.
Kastanjer faller til bakken, nøtter ligger fine og runde og blanke i veikanten, man behøver bare å strekke hånden ut i luften for å plukke.
Jeg vil plukke en kvist, ta fargene med meg inn, der blomster står i vaser som en kontrast til høsten utenfor. 
Ullsokker varmer på føttene, telys skinner i vinduskarmen, skaper gjenskinn i glasset, pledd man kan pakke seg godt inn i. 
En liten bit mørk sjokolade, jeg tenker: kan slikt noen gang smake bedre enn en høstkveld? 

1 kommentar:

  1. Jeg liker disse høsttider , farger og følelsen som du beskriver. Jeg må si at noen ganger kan jeg ikke tjene nok av disse vakre ting i byen .men det er alltid mulighet til å forbedre meg til undret som alle vakre ting, har sesongen kan tilby. følge ditt råd. ( bruno )

    SvarSlett