tirsdag 29. januar 2013

Elephant King

Det er tirsdag kveld. Akkurat nå føles det som om uken har vært både lang og kort på en og samme tid. Det er i slike øyeblikk det er godt å tenke på at; det er bare tirsdag. Uken er enda lang, og det er enda mange ting som står på planen. Fine ting, spennende ting, nye ting, og ting som gjør meg litt ekstra glad hver gang jeg tenker på det.

Jeg har tatt på meg en god og varm joggebukse, spist to kjeks med sjokolade - bare for å nyte at denne tirsdagskvelden er en fin og etterlengtet rolig kveld, og ikke minst tillater jeg meg selv å kjenne på følelsen om at jeg både er flink og sliten (fordi jeg er flink). Selvskryt er på ingen måter noe som faller meg lett, men denne kvelden forsøker jeg meg på et lite unntak. Bare for å fortelle meg selv hvor flink jeg har vært de siste dagene. Og for å minne meg selv om at de kommende dagene med små og store gleder er mer enn vel fortjent

Jeg kryper opp i sofaen, pakker meg selv inn i et pledd. I kveld er en kveld med store planer. Rettere sagt, en kveld med én plan. En plan om å legge seg tidlig. For, heller ikke flinke jenter kommer unna den åpenbare fakta om at; den beste medisin for slitne frøkner er en god natt med masse søvn. Før det skal jeg bare være litt mer småflink, og så må jeg høre en liten gang til på Elephant King av Yellow Ostrich. En sang jeg har nynnet på siden søndag, og som jeg blir mer og mer glad for hver gang jeg hører den. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar