tirsdag 9. august 2011

Når magen har ønsker

Foto
Noen ganger, sjelden eller ofte, kan jeg komme hjem etter en lang dag uten annet i sinn og mage enn ønsker og drømmer om noe godt. Friske, saftige og sommerlige frukter. Grønne salater med sprø og ekstra gode grønnsaker. Reker og hvitvin ved vannkanten. En kurv full av søte og røde bær. Hjemmelaget is i spennende og nye smaksvarianter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg på en-to-tre kunne trylle frem en stor kurv full av mat. En skikkelig piknikkurv. På en grønn flekk der man kan sitte med solen varmende i ansiktet. Der man kan samle gode venner til felles matopplevelser, eller et sted man kan binde hengekøyen opp mellom to trær og nyte godene i ensom og doven stil. Etter at jeg kom hjem i dag har jeg ikke kunnet tenke på annet en modne og saftige nektariner. Nektariner - og annet godt jeg kan lage til middag i morgen. Jeg gleder meg allerede til morgendagens tur innom matbutikken. Da skal jeg kose meg med sommerens frukter og lage en bedre middag enn jeg har gjort på lenge..!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, nektariner! Jeg kan slenge meg på det ønsket der!
    Var fint å se deg i dag, forresten! Takk for te-møte, middagsselskap og en koselig kveld!

    SvarSlett
  2. Det var veldig hyggelig å se deg også, Synne! Selv om vi så hverandre i går, ble det på mange måter et mye mer koselig treff i dag! (for første gang på lenge..)

    SvarSlett
  3. Namnamnam, nå ble jeg sulten, hihi. Koselig å se deg og dere!<3

    SvarSlett