tirsdag 5. april 2011

Regntur

Det høres kanskje litt rart ut, men noe av det koseligste jeg vet er å kjøre t-bane når det regner ute. Det er noe med den litt regntunge stemningen som siger over oss når regnet kommer. Tiden føles fort litt saktere, konturene ute i regnet litt annerledes og livet generelt virker mer tankefullt. Uansett om du kjører rundt i enten trikk, buss eller bane ser folk av en eller annen grunn litt ekstra fjerne og tankefulle ut når det er vått og grått ute. Akkurat slik har jeg det selv også. Med en gang regnet kommer, flyr tankene av gårde så fort jeg har satt meg på banen. Luften er råere, gleden av å komme under tak befriende og regndråpene som danser rundt på glassrutene både fascinerende og vakre. Enkelte regnværsdager har jeg hatt utrolig lyst til bare å bli sittende på banen, kjøre gjennom byen frem og tilbake, la tankene flyte rundt av seg selv og la blikket titte ut gjennom vinduet på den våte og grå tilværelsen utenfor. I stedet for kommer stoppet ved Forskningsparken uhyggelig fort, og minner om at det bare er å ta paraply og veske og komme seg av gårde til HF - til enda noen timer på lesesalen.
Foto
Foto

2 kommentarer:

  1. Det er så morsomt at vi ofte tar tak i de sammen tingene, Linda! For bare en halvtime siden publiserte jeg et innlegg om regn, jeg også! Hihi!

    SvarSlett
  2. Hihi! Da må jeg nok inn å lese om regnet hos Susesøstrene;)

    SvarSlett