lørdag 30. januar 2016

De tente lys

Selv om snøen og vinteren ble litt borte denne uken (jeg både håper og tror at den ganske snart er tilbake igjen), er det fremdeles litt vinterlig - takket være alle julelys som fremdeles dekker både trær og busker rundt omkring. Bildene er fra en kveld like før snøen regnet bort, men hyggen ved lysene er fremdeles til stede. Jeg blir litt glad hver gang jeg ser en busk eller et tre som lyser opp, og håper at lysene får bli hengende i enda noen uker. 
De to siste bildene er tatt langs favorittruten min på vei til biblioteket. Det er på ingen måter den raskeste veien, men definitivt den koseligste. Spesielt med alle lysene i mørket. Med all den hvite snøen, er det nesten så man kan leve seg inn i et lite eventyr.

1 kommentar:

  1. Jeg likte mange disse bildene , og de to siste har en fin liten stemme (som "skomaker" denne fin historien for barn) til måten bildene er tatt med denne magiske effekt. Så de snakket, litt fra det selv med magi. og like gjør meg drømmen til gatene som fortsatt ha sjarm med snødekke ; og tilbake i nær fortid da jeg hadde gått lenge i snøen , på Paris og i skogen denne vinteren det var fantastisk . kanskje, tilbake snakke om disse fire søt blå Meis, som spiser frø baller som henger på hagentreet, og ofte om morgenen ved soloppgang i en blå himmel, rosa, gul ; gjør meg drømmen når jeg er på frokost med en siameser på bordet. merçi .... ( bruno )

    SvarSlett