søndag 7. april 2013

Inspirasjon akkurat nå

inspiration
"Det har jeg ikke gjort før, så det klarer jeg helt sikkert". Sitatet er hentet fra det fantastiske universet til Pippi Langstrømpe. Ei jente jeg tenker mye på om dagen. Litt fordi hun er så spennende. Så kreativ, eventyrlysten, og ikke minst; så veldig optimistisk. Optimistisk, men alltid like ærlig og autentisk. Pippi tror godt om det meste, også når det gjelder ting hun ikke har gjort tidligere. Det er denne optimismen, om at det helt sikkert går bra uansett hva som skjer, som for tiden utgjør både en inspirasjon og en motivasjon. I en hverdag der mye skal gjøres, og hvor det man gjør til stadighet begynner å ta en litt annen retning enn det som først var planlagt, er det fint å tenke på noen som alltid har tro på at det ender godt. For ikke å si; en som alltid har tro på det man gjør der og da - både når det gjelder seg selv og andre. En veldig fin tanke når motivasjonen begynner å falle fra, frustrasjonen kommer snikende, og man ikke helt vet hvor man skal starte for å komme igjennom listen med alle "dette må gjøres"-oppgaver. En inspirasjon og motivasjon når man ikke har lyst til å stå opp, men bare bli liggende i sengen under dynen. Eller når man begynner å miste litt troen på at det man har skrevet likevel er bra nok.

1 kommentar:

  1. det er hyggelig når du har en modell i livet( vel, selv for fake!), og selv en dobbel som sta skulder ved at skulder. Jeg hadde muligheten til å se noen filmer "pipi lange strømpe" og jeg har alltid likt. i tillegg all min oppmuntring til deg. dagene er lengre og sola kommer ... bruno

    SvarSlett