tirsdag 12. februar 2013

Fabelaktig


"Fabelaktig"er et ord jeg bruker alt for sjeldent. Dette fantastiske ordet, med synonymer som eksepsjonell (nok et herlig, men også lite brukt ord), eventyrlig og makeløs (enda et lite brukt ord i min vante hverdag). 

Målet for resten av året: bli enda flinkere til å bruke fabelaktige, eksepsjonelle og makeløse ord om eventyrlige hendelser, personer og situasjoner som fortjener en slik herlig og enestående beskrivelse.

Det "fabelaktige" bildet ble funnet her

1 kommentar:

  1. Jeg likte mye, begrepet "fabelaktig", hans referanser bilder, ja takk! du kommer til å være nå! - For "The Fabulous Destiny of Amelie Poulain" og sitater sagt i filmen.
    - "Absolutely Fabulous" alle episodene engelsk ...
    - En kort tur "så lykkelige at Ulysse" (Joachim. Du Bellay.)
    Stay-in "Circe" magiker (Ulysses mytologi), deretter i "Platon" magi, og læren om opptredener.
    Art av innvielse i "sofistene."
      - "Heraklit" og menneske, som et mål på ...
    kommer etter svimmelhet av å tenke "kristne" tenkning i fremtiden. og (avatar) "superego" "Nietzchéen."
    Jeg er enig, til slutt, ditt vakre reise, begrepet (nær) «kristen». og Latin (fabulosus) å bli med ham til min adresse ("sum qui sum"): Jeg er den jeg er ...det er alltid hyggelig å lese at du skrifter :
    Merçi . bruno.

    SvarSlett