mandag 19. mars 2012

Morgensol

Window Light
Solen som skinner inn gjennom vinduet. Bringer med seg løfter om nok en fin dag. Lyser opp i mørke kroker, og gjør det litt ekstra koselig når man skal stå opp. Enda søvnen fortsatt sitter litt i kroppen, og dynen er varm og litt for myk til at man egentlig har lyst til å starte dagen. Lyset som lager skygger på gulvene. Skygger som farer forbi på kryss og tvers ettersom hvor jeg beveger meg. Solen som varmer i ryggen og på leggene der jeg står foran speilet, med hårbørsten i hånden og håret passe bustete. Så varmt og herlig! Nesten så jeg kunne stått der foran speilet helt til solen sakte, men sikkert beveget seg rundt hjørnet. Inne på kjøkkenet hører jeg tevannet koke ferdig, en liten påminnelse om at jeg ikke kan stå foran speilet med solen i ryggen resten av dagen. Den samme varmen eksisterer ikke inne på kjøkkenet. Vinduet er litt for lite, og sitter for høyt oppe på veggen. I stedenfor får den vasen med den enslige, uttørkede blomsten til å glitre i morgenlyset. Og legger jeg ansiktet helt inntil vinduet, kan jeg kjenne både glassets noe kaldere temperatur og solstrålenes varme utenfor på en gang. Rart hvordan solen alltid er like fin og gledelig, men likevel ekstra fin om morgenen:)
Sun Kitty
Breakfast, a good days start!

2 kommentarer:

  1. Rart hvordan man får lyst til å oppholde seg der solen er, selv om man kanskje har noe som må gjøres i andre deler av leiligheten... Morgensol er herlig!

    SvarSlett
  2. Kanskje er vi alle "barn av solen!..? Hvem vet:)

    SvarSlett