mandag 30. januar 2012

Hedersplassen


Når jeg blir stor, stor som i ordentlig voksen, og med egen leilighet jeg kan møblere og dekorere akkurat som jeg vil, da skal det henge bilder av alt det fine jeg liker ute i naturen rundt omkring på veggene. Og på hedersplassen i stuen, der skal det henge et stort bilde av noen trær. Ikke at jeg vet helt hvordan eller hva. Det viktigste er at det har noe med trær å gjøre. Disse fine, fascinerende vekstene, som jeg finner like vakre og finuerlige uansett årstid eller tid på døgnet. Med fruktrærns vårblomster, høstens gyldne blader, eller vintergreinenes mørke linjer. I sol eller regn, i dis og tåke. Akkurat slik det oppleves når man sitter i sofaen med soveromsdøren min står åpen, og når vinduet danner en ramme rundt bildet av trærne utenfor. Akkurat slik, bare at det ikke skal være et vindu, men et bilde. Et fotografi. Ikke noe levende som stadig endres, eller som krever at gardinene er trukket for og soveromsdøren åpen. Et bilde som bare er, og som jeg kan se alle detaljer på til enhver tid på døgnet. Natt som dag. 

1 kommentar:

  1. Trær er alltid inspirerende! Dette høres ut som en god interiørplan!

    SvarSlett