mandag 13. juni 2011

Et sommerlig refreng

En sang som alltid får meg til å tenke på sommer, på ferieidyll, blomsterenger og søte kjoler. En sang som får meg til å tenke tilbake til barndommen, til lange timer med lek ute, et barns mange gleder, til en grenseløs fantasi. En sang som får meg til å tenke på markblomster og selvplukkede bukketter i kjøkkenglass. En sang som får meg til å tenke på sommerbrisen som stryker kjølig over bare legger, der man løper barføtt rundt med skoene i hånden.

I hatt med slør og silkestrå
og kjole med blonder på kragen
To kvite skor med sløyfer på
og strømper så klare som dagen
Foto
Og i morgen er det første dag i jobb. Det kan bli passe spennende:)

3 kommentarer:

  1. Det er en av mine favorittsommersanger også <3 Gir så god følelse i hele kroppen! Lykke til på første dag i jobb :)

    SvarSlett
  2. Lykke til på jobb i morgen! Jeg kjenner meg veldig igjen i kjole-lystenheten du beskrev i forrige innlegg, forresten. Nå skal det svinses!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, dere nydelige! Det gikk veldig bra i dag, og håper det fortsetter slik utover sommeren:)

    SvarSlett