mandag 14. mars 2011

Hvis jeg hadde en hage...

Hvis jeg hadde en hage, en liten magisk drømmehage jeg kunne gjøre hva jeg ville med, så ville jeg hatt en hage med masse forskjellige trær. Og en liten andedam med en hvit, koselig trebro over. Og markblomster som fikk vokse opp her og der, som den lille prikken over i´en i mitt lille hageparadis. Og selvfølgelig tuer med deilige, små og søte markjordbær. Jeg elsker våren når de mange fine markblomstene vokser frem i solkanten og frukttrærne står der så fine med sine mange lyse "sløyfer" (blomster). Jeg elsker sommeren når plommer, moreller og andre bær henger søte og modne på trær og busker og bare venter på å bli spist. Jeg elsker høsten med alle de fine fargene på bladene, og den koselige raslelyden av rive som raker bakken fri fra fallet løv i høstsolen. Helt konkret hvilke typer trær jeg ville hatt i hagen min vet jeg ikke, jeg måtte nok spurt en gartner om hjelp, men det måtte nok vært "litt av alt" - slik at det alltid var en del av hagen som fikk stå frem og "glitre" litt i all sin prakt! Innimellom trærne skulle det vært små, koselige oaser. Små, stille rom til skjønnhet og magiske drømmer, med rosebusker og koselige trebenker. Og selvfølgelig et lite lysthus, der jeg kunne invitere kjente og kjære venner på te og mimring;)
Foto
Foto
Foto

3 kommentarer: