søndag 20. mars 2011

Et lite magisk drømmerom

Som den bokelskeren jeg er, drømmer jeg selvsagt om mitt eget lille bibliotek! Et rom med alle slags bøker, historier, fortellinger og spenning. Og når man drømmer, kan drømmerommet bli akkurat slik man innerst inne ønsker det. I mitt bibliotek skulle det, foruten alle bøkene, være en myk sofa perfekt egnet for mange timer med lesing, store vinduer som solen kunne skinne inn gjennom, en koselig peis, myke tepper på gulvet, et flygel til spill og sang, plass til både stearinlys og tekopper og mange flotte litteraturminner. I tillegg skulle nok også klarinetten få lov til å kose seg litt i glansen, klar til en liten trudelutt når det måtte passe. I hyllene skulle det være både nykjøpte bøker, gamle og utleste bøker, nyere litteratur, eldre litteratur, selvkjøpte bøker, gavebøker, bøker for magi, fantasi og det barnlige og bøker for den litt mer voksne (siden av undertegnede). Et av favorittbibliotekene mine er det som Belle får i gave fra Udyret, inne på det magiske slottet. Der kunne jeg helt sikkert flyttet inn på flekken!
Foto
Mitt bibliotek ville neppe noen gang blitt så stort, men koselig kunne det uansett blitt;)

3 kommentarer:

  1. Jeg skal ha bøker overalt i mitt fremtidige voksenhjem, hihi. Med helt en hel vegg med bokhyller, og sånn som fortsetter over døra. Det er så fint!

    SvarSlett
  2. "Når jeg blir stor" gjelder fortsatt for oss, sant? Jeg vil i hvert fall ha bibliotek, jeg også! Gleder meg allerede til å sitte der med tekoppen, omgitt av bøker!

    SvarSlett
  3. Jeg selv har i hvert fall ikke blitt for voksen til å si "Når jeg blir stor"!

    SvarSlett