tirsdag 16. juni 2015

Til sommerpynt

For litt siden var jeg med å feire fødselsdagen til fineste Synne. Temaet for hele kalaset var bokstaven S, og ettersom jeg skulle tilbringe timene i forkant med å henge opp plakater for Oslo Jazzfestival, valgte jeg den ganske enkle løsningen å komme sommerlig kledt. I jakten etter noe ekstra sommerlig og fint, fant jeg disse to skinnende sommerfuglene til å ha i håret. Hårspennende må være 7-8 år gamle, og har de siste årene ligget gjemt og glemt i en eske med en hel masse annet småtterier. Nå som de er funnet frem igjen, er de allerede blitt brukt flere ganger. Som oftest velger jeg å bare bruk en om gangen, man er skinnende og sommerlig likevel. De lilla blomstene er egentlig to knapper. Øredobbknappene fikk jeg for noen år siden av ei jente som da var ti år gammel. Siden den gang har jeg brukt dem hver sommer. Alltid litt spent, ettersom knappene bare er festet til selve øredobben med en limpute. Heldigvis har det gått fint hittil, og skulle det gå dårlig en dag, er det ikke så vanskelig å få laget seg et par nye. 

1 kommentar:

  1. det er ikke bare at øredobber er en nydelig farge, de også la meg skrive det for hva som skal bli ,med litt mer i sin lignelse for fine blå blåregn blomster til lukt god myk og søt. og sikkert er det også at sommerfuglene ville vært i farge og glans på en fin perlemorglans, fra sør havet.( alle er sikker på å bli på rett til å respektere deg.) . (bruno)

    SvarSlett