mandag 14. april 2014

Og plutselig var det grønt

Forrige uke, og også uken før det igjen, har vært så full av aktiviteter og tanker og alt mulig rart at mye har gått meg hus forbi. Som at noen har plantet påskeliljer oppover hele Henrik Ibsens gate langs slottsparken, sammen med tulipaner som ennå bare er grønne blader. 
 Selv om det foreløpig bare er påskeliljene som blomstrer, luktet det friskt av nyplantet jord og grønne planter også fra tulipanene. Jeg gleder meg allerede til de begynner å blomstre. Det er så koselig med tulipaner nå som det både blir varmere og lysere ute. 

Det aller mest gledelige er kanskje at trærne begynner å bli grønne. For litt siden var det nesten bare gåsunger, kun noen få trær hadde begynt å få litt grønt på seg. Nå er det grønt nesten over alt. Et herlig og frydefullt vårtegn, spesielt for en som ikke sliter med pollenallergier. 
Det er rart, men jeg blir alltid overrasket over hvor fort det går når trærne først begynner å få blader. Heldigvis er det alltid en god følelse når den litt hektiske hverdagen får en rolig stund, og jeg plutselig ser hva jeg har gått glipp av.

2 kommentarer:

  1. Åh, så fine blomster! Det er jo ren fryd å gå forbi bed som det der! Jeg tror forresten at de der hvite heter pinseliljer, og at det er de gule som heter påskeliljer. Denne perioden er så herlig!

    SvarSlett
  2. Oi, nå lærte jeg jammen meg noe nytt! Takk skal du ha :)

    SvarSlett