mandag 11. juli 2011

Ønskeliten

Når jeg ikke jobber, leser, spiser is, drikker hjemmelaget iste eller rydder og pakker i påvente av å flytte kommer jeg stadig over små og større ting som jeg gjerne skulle ønsket meg. Gjenstander som jeg i utgangspunktet egentlig ikke trenger, men der følelsene likevel skaper litt hodebry for de mer fornuftige tankene. Det finnes nesten ingenting så fantastisk som å vandre rundt inne i en bokhandel og drømme om alle bøkene man ønsker å lese, lese utdrag fra kjente og ukjente boktitler, sammenlikne språk og fortellerstil, mimre over allerede leste bøker, eller lengte etter den skrevne historien til en fantastisk film man så for ikke for mange evigheter siden. Ikke langt unna kan man drømme seg vekk i de mange butikkvinduene, med sko og klær man gjerne skulle kunne kle seg i, føle seg søt og fin i. For tiden går jeg rundt og drømmer om et par flotte pumps, et par pudderrosa med sløyfe på fra skopunkten og et par grå fra bianco. Dessuten har jeg i flere uker ønsket meg en lys blondekjole, for ikke å nevne de mange flotte kjolene til karen millen. Som denne her flere, blant flere: 
Foto
Mens jeg rydder, sorterer og til tider pakker litt drømmer jeg meg vekk til min helt egen leilighet. Hvordan den skulle sett ut, hvordan jeg skulle møblert den. Eller jeg tenker på alle de grønne plantene jeg ønsker å kunne ha på rommet mitt når høsten kommer, på det søte grønne bestikket med hvite prikker (som jeg ikke trenger, men som jeg likevel har så lyst på bare fordi det er så fint og fordi jeg er så lei av det jeg allerede har). Jeg drømmer om nytt teppe på gulvet, etter årevis med det jeg har liggende på gulvet nå, og jeg drømmer om de flotte hvite krusene med søte sommerfugler på fra indiska eller hjertekrusene fra home & cottage. Ikke fordi jeg trenger dem, bare fordi jeg ønsker meg noen søte kopper som er like, som et sett. I stedet for de mange koppene jeg har nå, der alle er så ganske forskjellige. 
Foto
Heldigvis er det helt gratis både å drømme om og ønske seg ting, og med tanke på at pengene på ingen måte holder til alt sammen er det egentlig litt greit at fornuften kan seire litt denne gangen. I hvert fall litt;)

2 kommentarer:

  1. Åååh, den kjolen var lekker, og Karen Millen har så ekstremt mye fint. Butikken hennes på Karl Johan er som et eventyrland! Som du sier så koster det heldigvis ikkeno' å drømme!

    SvarSlett
  2. Den er en skikkelig drømmebutikk! Enkelte ganger er det nesten så jeg kunne tatt med meg alt som finnes der, hadde jeg hatt penger til det;)

    SvarSlett