mandag 18. juli 2011

Et ønske for kvelden

Etter en dag som har vært både lang og kort på en gang, etter en rolig helg med lange dager og mye kos og hvile, satte jeg meg ned i godstolen min. Med kveldens tekopp ved min side, klar til å drikkes, og med en pose tørket mango innen rekkevidde. Plutselig går det opp for meg; jeg vil ut å plukke blomster! Søte, fine markblomster. Blomster i sommerens mange farger, som lukter juli og sommerglede - for det kan faktisk luktes! Små blomster i en selvlaget bukket, i et lite kjøkkenglass - for det er der selvplukkete blomster hører hjemme. Kanskje i morgen. Kanskje går jeg meg en tur rundt Sognsvann eller et annet sted. Og kanskje finner jeg mange fine blomster, klare til å plukkes, klare til å skape barnlig glede inne på rommet mitt. Klare til å lokke frem julismilet, både når jeg er sliten og uthvilt. Kanskje i morgen..!
Foto
Kanskje vil jeg også finne søte sommerfugler, små og litt større, store og bitte små, kledd i hver sin lille fargedrakt. For sommerfugler hører også sommeren til, og selv om de ikke kan plukkes og være med hjem, skaper de mye sommerlig glede blant markblomster og småjenter (også litt større jenter så klart). Kanskje, om jeg er heldig, kan det hende jeg finner markjordbær. Små søte bær, røde og med en av sommerens beste smaker! Kanskje finner jeg mange, slik at jeg kan plukke hånden full. En håndfull bær, som jeg kan ta med hjem og spise med is, med mindre de blir spist opp på veien. I så fall vil jeg alltids ha en nydelig, liten, selvplukket bukett markblomster. Kanskje. For i morgen skal jeg kanskje ut og plukke blomster!
Foto


2 kommentarer:

  1. Ja, plukk blomster! For det er så koselig <3

    SvarSlett
  2. Åh, tørket mango er så godt, og sommerfugler er så fine, og jeg håper du får plukket blomster! Det er kjempehyggelig, og en liten bukett markblomster lyser opp ethvert rom!

    SvarSlett