onsdag 23. mars 2011

Klatre-tre

I dag, mens jeg stod og ventet på bussen, så jeg et stort eiketre - perfekt egnet for klatring! Jeg har egentlig aldri vært noen stor klatrer, selv om vi til stadighet hadde våre tre- og klatreekspedisjoner på barneskolen. Likevel fikk jeg denne umåtelige trangen til å kaste fra meg både veske og bøker, løpe bort til treet og finne den beste grenen til å sitte og skue utover verdenen under meg. Hadde det ikke vært for snøen som lå mellom treet og fortauet, altså der jeg selv stod, hadde jeg nok kanskje gått en tur bort til treet. Om ikke annet for å beundre det, men kanskje også for å vurdere senere (eventuelle) klatreturer. Dessverre tok jeg ikke noe bildet av det flotte eiketre-funnet mitt. Jeg ble nemlig litt beskjed over min egen eiketre-interesse der jeg stod blant flere andre bussreisende, og med en jevn strøm av biler fykende forbi. Likevel så nok treet ganske likt ut som dette;
Foto
Foto
Og når jeg først snakker om trær - hvem liker ikke den fantastiske trehytten til Margaret Dashwood fra 1995-filmatiseringen av "Sense and Sensibility"...? Hvis jeg skulle hatt en trehytte, tror jeg at jeg ville hatt en maken! 
Foto

2 kommentarer:

  1. Jeg klatret masse som barn! Vi hadde diger hage med masse trær, og det var en egen verden der oppe. Skjønner godt at du ble fristet!

    SvarSlett
  2. Herlig! Jeg har alltid synes at det er bittelitt skummelt, men også veldig spennende :D

    SvarSlett