søndag 6. desember 2015

Advent



Jeg kan ikke få si det nok ganger: jeg elsker adventstiden. Julepyntede gater, julemusikk, smaken av pepperkaker, planleggingen av julegaver, skrive julekort, gå på julekonserter. I mangel av adventspynt og adventslys har jeg gått til innkjøp av en bukett lilla roser. Kanskje ikke den vanligste adventspryden, men blomstene er i hvert fall lilla. Og sammen med telys og hjerteformede pepperkaker, blir det ganske riktig stemning likevel. 

 I år har jeg vært så heldig å få tekalender. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg hadde en ordentlig adventskalender, men det er skikkelig stas å ha det. Jeg åpner den lille røde esken hver morgen til frokost. Lenger enn det klarer jeg ikke vente. Det er så fint det øyeblikket da man åpner esken og kan snuse på teen som gjemmer seg inni.

Jeg har også begynt å besøke biblioteket ganske aktivt igjen. Og det kjennes så fint, så fint! Jeg tok et fag om 1800-tallsromanen denne høsten, og selv om det har vært veldig gøy å lese flere 1800-tallsromaner, er det også veldig fint å kunne lese akkurat det jeg vil.

1 kommentar:

  1. Akkurat nå jeg bare drikke min te i en kopp og tea pot mye som er det av adventskalenderen design (den har store rosa blomster , lilla, gul, grønn og med blå bakgrunn) er desing av en "Oliver Bonas"; det kommer fra england .og jeg husker dette bildet ("adventskalender" fikk meg en hyggelig smil).Jeg liker også tallsromaner 1800 , 1900 ... og leser dem, er alltid grandiose øyeblikk . :) ( bruno )

    SvarSlett