lørdag 14. februar 2015

Lørdag

Nye blomster foran vinduet

Mange kopper te

Tente lys - bare fordi er lørdag, en dag nesten uten planer, og som jeg foreløpig har tilbragt helt alene

Bare Alberte - fordi jeg en gang lovet meg selv å lese hele Alberte-trilogien, fordi jeg er veldig glad i Cora Sandels noveller, fordi det er på tide; mer enn et år etter at jeg leste ferdig bok nummer to
Om ikke lenge, nystekte boller til fastlavn i morgen (jeg har selvsagt prøvesmakt deigen, og det lover bra for det ferdige resultatet). I år har jeg for første gang fulgt tipset om å bruke vaniljekrem fremfor pisket kremfløte, og gleder meg ti å prøve det ut i morgen. I tillegg har jeg liggende klart både melis (til toppen) og hakket sjokolade (til å ha sammen med vaniljekremen).  

P2 som låter i bakgrunnen

Venninnetur og besøk på Dansens Hus i kveld

- Rett og slett en ganske behagelig og fortreffelig lørdag -

2 kommentarer:

  1. Håhå, de bollene så gode ut! Håper søndagen også ble bra!

    SvarSlett
  2. det var denne tingen, noe viktig for meg å si at det var veldig bra; blant (trist hendelse i verden). takk til deg jeg smilte, og glad ut. din Bollers, vist i det (fordi Synne, så mye snakket om). og da jeg ønsker å lage med "pisket krem" sjokolade og vanilje for min ferie uke kommer. og selvfølgelig sjansen til å lese, som "Cora Sandel" (tidligere ikke hadde nok tid) nye låneopptak på biblioteket av boken "Alberte og Jakob" Jeg elsker å fordype meg i atmosfæren av tiden av før, og verdier i ditt land. små ting som gir meg glede, også. ( bruno )

    SvarSlett