onsdag 30. oktober 2013

Klipp ut, heng det på veggen

Mange ganger har jeg ønsket meg en ordentlig utklippsvegg. En vegg full av bilder funnet i diverse magasiner. Flere ganger har jeg begynt, men selve utklippsveggen har uteblitt. Noen utklipte bilder henger likevel rundt omkring, godt fordelt på rommets fire vegger, i god blanding sammen med postkort, tegninger og andre fine ting som har kommet seg opp på veggen. Med en håndfull gamle D2-magasiner fra tidligere i høst for hånden, gjør jeg likevel et nytt forsøk. 

Disse tre er utklipp fra to helsidebilder. Bildet i midten har jeg klippet ut fra en reklameannonse. De to bildene på hver side hadde jeg først tenkt å ha som ett bilde. Til slutt endte jeg likevel med å klippe bildet i to. I tillegg er bildene klippet litt ulikt for å skape litt asymmetri. 

I en liten artikkel om sykler fant jeg disse fine bildene:
Bildet er egentlig en slags collage bestående av flere bilder. Jeg syns sammensetningen var så fint at jeg like så godt klippet ut hele collagen. 
Bildet til venstre er fra en artikkel om unge kunstnere, og er opprinnelig et fotografi av argentinske Amalia Ulman. Et spennende fotografi med både kontraster og (farge)harmoni, og et foto som gjør at jeg håper på å se mer av Ulman ved en senere anledning.

1 kommentar:

  1. vennlig oppmuntring til - sant: Jeg la meg tenke på det, at det er en kunst å lage et godt maleri papir collage, så vel som den første siden "braque" ,"Picasso" i 1912. men det er evnen til å huske kunstverk collage maleri "Matisse". og derfor hans siste malerier funnet, og som tilhørte en collectioneur kunstverk heter (Rosenberg). bare se det som en vennlig smil (please). bruno

    SvarSlett