mandag 10. september 2012

Hjemmeønsker til en annen gang

Når himmelen ute er dekket av et tykt lag grå skyer. Når det yrer og regner nesten hele dagen, og det passer bedre enn på lenge å fylle leiligheten med tente stearinlys og velduftende kopper med te - da er det også, i likhet med ønskedrømmen i går, rom for å drømme om flere slike ønsker. Hjemmeønsker, som jeg får lyst til å kalle det. Hjemmeønsker og drømmerier om hvordan jeg selv og mitt eget en gang i fremtiden kanskje kan komme til å se ut. Den dagen jeg står med nye nøkler i hånden, en tom leilighet, helt for meg selv, min og bare min egen, som kan fylles med akkurat de tingene jeg ønsker meg aller mest. En egen blanding av gammelt og nytt, lyse farger, store vinduer, grønne planter i vinduskarmene, og rom som kanskje ser så her ut:
I likhet med andre drømmer er det ikke sikkert at denne mandagsdrømmen varer evig, og som andre ønsker er det også en viss sannsynlighet for at de over tid endres. Men det er også noe av det som er spennende. Både ved å drømme, og ved å ønske. Å kunne legge planer for hvordan alt en gangs kanskje vil kunne se ut, en gang, i fremtiden. En drøm, et ønske, blant flere. Bildene er forresten funnet her

2 kommentarer:

  1. du har rett, noen ganger er det bare ett trinn opp fra drøm til virkelighet. og man føler seg ønsket om en vakker lys inni belysning ... til person min, kan min stil møbler være mer gamle, barokke tung, eksploderte visning., men det er sant at vi ikke har den samme lysstyrken i våre respektive land. hils bruno

    SvarSlett