lørdag 22. oktober 2011

Helgemorgen

{12/365} Day 12: Take Some Time Out
Lørdag og fridag. Muligheten til å sove lenge, og for en gangs skyld ikke våkne klokken 8 slik jeg har gjort de fleste andre fridager. Og det er så deilig, å kunne våkne uthvilt av seg selv. Vite at man har hele dagen foran seg, uten en liste med gjøremål som man må igjennom før kvelden kommer. Bare det å kunne ligge lenge i sengen, nesten våken mens man søvnig slumrer litt til. Å kunne trekke fra gardinene, slippe dagslyset inn i værelse, og sakte gjøre seg klar til å stå opp. Og jeg elsker slike helgemorgener. Når man kan tusle rundt i pysjen, lage seg en god frokost med en deilig kopp te til. En deilig kopp te, fra et rosa prinsessekrus. Sette på litt koselig morgenmusikk, mens man pysjkledd kryper opp i sofaen og setter frokosten på bordet. Når man i tillegg har har hele dagen for seg selv, uten andre medboere hjemme, da kan det nesten ikke bli bedre.  


I dag er det foreløpig kun en bytur som står på planen. Jeg trenger nemlig en ny høstkåpe jeg kan bruke frem til kuldegradene kommer for alvor. Dessuten har jeg veldig lyst til å kjøpe meg en bukett blomster. Det er altfor lenge siden jeg gjorde sist, og derfor absolutt på tide. Og er jeg heldig finnes det en venninne eller to som har lyst til å bli med. Som etterpå vil være med på kafé. Som vil være med på te-shopping, i en av byens mange tebutikker. Som man kan le og prate med. Spise lørdagslunsj med. Og som man kan gå rundt og se på alt det fine som finnes i butikkene med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar