tirsdag 20. september 2011

Når man er litt sliten

Når man er litt sliten, enda det bare er tirsdag, da er det ekstra fint å kunne tenke på små fine ting. Fine ting som duggdråper i gresset når morgenen kommer, og nattekulden trekker seg tilbake
Løvtrærne som gradvis, sakte, mens sikkert, skifter farge fra grønt til gyldne gultoner - og som minner om at september går mot slutten og at høsten stadig setter større preg på naturen og omgivelsene rundt deg

Hjemmestrikkete ullsokker som varmer på føttene, i mange farger som gjør deg glad og smilende hver gang man tar dem på seg. Og skjerf! Jeg er veldig glad i skjerf, i mange forskjellige varianter, stoffer og farger. Og når høsten er kommet, da er de helt uunnværlige 
Koselige turer og venninnebesøk på kafé. Der lukten av kaffe og varm sjokolade slår i mot deg når du går inn døren, og som for en liten stund stenger høstregnet ute. Jeg liker hverken kaffe eller kakao, men som den lille snusmumrikk jeg er gleder jeg meg over luktene og andres kaffeglede. 

Noen få av verdens mange fine gleder. Små ting som setter smilet på plass, selv om man kanskje er litt sliten. Og som minner om at høsten enda har mange fine små, som fortsatt skal oppleves før snøen og vinteren kommer..!

3 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg fikset ull, slik at jeg kunne pakke meg inn i fine strikkeskjerf! Bra at bomull varmer, det også, for oss som synes at "det stikkeeeer"!

    SvarSlett
  2. Mmmm, ja sånt hjelper veldig å tenke og fokusere på. <3

    SvarSlett
  3. Akkurat det der er litt rart, Synne, for ullsokkene stikker ikke... Eller kanskje det bare er jeg som opplever det slik..?

    SvarSlett