torsdag 8. september 2011

Endelig soldag

På tross av skiftende vær tidligere i uken, var jeg full av optimisme da jeg tittet ut gjennom vinduet tidligere i dag. Stor sol og skyfri himmel! Starten på dagen kunne nesten ikke blitt bedre. Endelig kom solen, etter dager med ustabilt vært og mye regnvann. Dermed ble det også ekstra koselig å kunne sette seg ned og bruke god tid på frokosten. Å kunne nyte en kopp hvit te i rosa prinsessekopp. Ekstra fint ble det også med dongeriskjørt, hvite ballerinasko - som tidvis nesten har blitt litt glemt i sommer og derfor ikke blitt brukt noe særlig, og ikke minst muligheten til endelig å kunne ta på meg yndlingsskjerfet igjen. Jeg klarte nemlig å glemme det igjen på Chateau Neuf forrige uke, men i går hadde det endelig blitt funnet igjen og brakt til kassen for mistet/funnet. Hurra, for en hverdagslykke!
Foto
Koselig ble det også å kunne sitte ute i solen, sammen med en venninne, og ikke gjøre annet enn å prate og kose seg i septembervarmen. Bare for å kunne skulke unna lesesalen litt, etter en uke med mange timer med hodet over pensumbøkene. Å kjenne solstrålene kille deg på nesen, mens man prater om alt som ikke har noe med studier å gjøre. Som å legge planer for kommende film- og vaffelkvelder, kafébesøk og å skulle dele nystekte og ferske boller. Da passer det sjelden bedre enn å kunne avslutte lesepausen med lunsj på det nye og koselig Deiglig. Å kunne spise fersk og godt brød, med masse god ost på. Fordi solen skinte utenfor, fordi man noen ganger trenger en ordentlig pause fra lesesalen, og fordi man en etterlengtet soldag har lov til å unne seg en ordentlig god lunsj..!
Foto
Torsdag har fra nå av blitt barneklubbdag, og med solen skinnende utenfor passet det perfekt å kunne løpe rundt på nyklippet plen. Å tulle og tøyse, kaste frisbee for så å kunne sette seg ned inne med sjokoladekjeks og kakao. Eller te da, for dem av oss som helst foretrekker det. Og når man noen timer senere på veien hjem kan komme opp fra t-banen, se en blå himmel strekke seg utover i alle retninger, så blå og fin som den ikke har vært på lenge. Mens den berømmelige såpeboblemannen lager store fine boble som svever over hodene våre. Da burde det være lov til å føle at soldagen har nådd sine mange forventninger! Og det er jo ikke dårlig, for det er jo slike høstdager vi liker å kunne kose oss med:)

1 kommentar:

  1. // tusen takk, skulle ønske eg kunne sei at eg har tatt dei, men dei er linka til flickren eg lånte dei frå :)

    åh, hausten, eg elskar han!

    SvarSlett