onsdag 27. juli 2011

Så mye fint på en onsdag

Denne dagen startet som en ganske vanlig onsdag. Med grå skyer på himmelen når jeg i dag tidlig hastet avgårde til trikken på vei til jobb, med paraply i vesken og solbrillene gjenglemt hjemme. For på tross av gledelig værmeldinger i går kveld, så det ganske dystert ut kl 6-7 i dag morges. Likevel ble det etterhvert en ganske fin onsdag, med mange små gleder! Den første litt store gleden hendte like etter vi hadde servert middag på jobb. Da var det en av de herlige menneskene jeg jobber sammen med som hadde laget is-ostekake! Fantastisk godt, passe søtt og ikke minst utrolig forfriskende akkurat på den tiden det begynte å bli litt vel godt og varmt innendørs. Heldige meg fikk oppskriften, så nå er det nok ikke lenge til det bli kake her heller..!
Foto
På vei hjem fra jobb valgte jeg, for første gang siden hendelsene fredag, å ta turen bortom domkirken og legge ned en rose. Jeg har bevisst holdt meg litt unna, har ikke hatt noe ønske om å oppsøke de følelsene. Men i dag føltes det som om tiden var riktig, og det ble en veldig fin tur. Allerede før jeg nådde kirkeristen kom tårene i øyekroken, og det hele ble nok noen noe mer emosjonelle minutter enn jeg hadde sett for meg på forhånd. Likevel føltes det veldig godt å være der, å se de mange tente lysene, blomstene, kortene og de mange andre menneskene som fortsatt strømmer til. 
Foto
Siden solen skinte på blå himmel og det endelig ble litt skikkelig sommer, hadde jeg liten lyst til å dra hjem til en mørk leilighet. I stedet for valgte jeg å slå i hjel et par timer nede på Aker brygge. Med pæreis i hånden og solen i ansiktet trippet jeg fornøyd rundt i julisolen, til jeg fant meg en koselig benk med utsikt utover fjorden og de mange båtene. Og med blå himmel, blått hav, sommerlige lyder og lukter fra vannet og en fin bok for hånden hadde jeg flere gode grunner til å smile fornøyd til meg selv. Akkurat nå leser jeg "Trekkoppfuglen", en japansk roman av Haruki Murakami. Jeg har ikke tidligere lest noe særlig japansk litteratur, men så langt i boken har det absolutt gitt mersmak. Dessuten hjelper det godt på sommerhumøret når omslaget er sterkt turkis med litt grønt, gult og rosa på. Da blir man nesten glad bare av å se boken..!
Foto
Alt i alt har det vært en fin fin onsdag, og når man i tillegg har fått hjem noen av de andre i kollektivet er jeg mer enn godt fornøyd med dagen. Spesielt når man også kan hygge seg med en liten kurv friske og søte jordbær. Sammen:)

3 kommentarer:

  1. Så mange onsdagsgleder! Blomsterhavet er litt av et syn, så det er bra å kunne balansere med sol og smil. Fin og fargerike!

    SvarSlett
  2. Oi, der forsvant en liten del. Det skulle stå "fin og fargerik forside"! Haha!

    SvarSlett