onsdag 15. juni 2011

Å finne en farget skatt?

Sol og regn hører sommeren til, og gjerne  også samtidig. Når solen glimter inn gjennom vinduet samtidig som regnet drypper ned, da gjør det liksom enda mindre at det er litt ruskete vær utenfor. Og er man heldig, ser man kanskje en regnbue i horisonten. Disse skjønne fargene, et lite mysterium i seg selv. Jeg vet jo at det finnes en forklaring på hvorfor fargeskinnet oppstår. Likevel vet jeg ingenting om hvorfor vi ser de fargene vi ser, eller hvorfor den er buet. Derfor har jeg ingen problemer med å se på regnbuene som noen små, merkelige mysterier. Fine er dem uansett, og som små var det alltid stor stas når de mange fargene kunne skimtes i vannet fra vannsprederen, eller hver gang en fargerik bue tydelig tegnet seg mot den blå horisonten.
Foto
På tross av både sol og regn i løpet av ettermiddag, har jeg ikke vært så heldig å se noen regnbue. Likevel håper jeg og tror det vil dukke opp en i løpet av sommeren:) Det blir på en måte ikke helt det samme uten..!

1 kommentar:

  1. Jeg er også alltid på utkikk etter regnbuen når det er sol og regn samtidig! Jeg kunne heller ikke se den i dag, men snart dukker den nok opp, hoho!

    SvarSlett