fredag 20. mai 2011

Torsdagsgleder

Noe av det fineste jeg vet, og som jeg stadig skriver om, er de mange små gledene som utfoldes og kan oppleves til en hver tid, noen ganger også når man minst venter det. Et lite blikk, en lukt, en liten sang og vips - så må man bare smile av alle de fine, koselige og fantastiske tingene som skjer rundt en. Noen av gårsdagens små gleder, var en nyklippet plen som banen kjørte forbi. Bare tanken på lukten av nyslått gress og sommer fikk frem et stort smil i ansiktet, og føttene fikk med ett lyst til å løpe og danse barføtt rundt på myke, grønne plener
Foto
Noe av det fineste med syriner er alle barndomsminnene de vekker hver gang jeg går forbi et tre. De fine blomstene som kunne brukes til nesten hver en lek når vi var små, og der vi på benken ved siden av satt som små veslevoksne frøkner noen år senere. 
Foto
Når man heter Linda Terese er det nesten ingen dag i løpet av året der det ikke passer seg å spise is, og nå som det virkelig nærmer seg sommer kan det nesten ikke passe bedre. På Egon-restaurantene kan man få store, fine kuler vaniljeis eller fruktsorbet i morsomme isglass formet som iskjeks. Dermed ble det smil til både isen og glasset den kom i (som så nesten slik ut, bortsett fra at det var i klart glass:)
Foto
Som tidligere korpsjente finnes det nesten ikke noe koseligere enn når en gjeng musikanter spiller opp til marsj og sang inne på t-banen en sen torsdag kveld. Da er det bare å smile for seg selv, nynne med og hygge seg med litt musikalsk underholdning (som mest sannsynlig ville ha vært bedre om banen ikke var så mye i bevegelse).

3 kommentarer:

  1. Åååh, iiis! Jeg spiste kuleis senest i ettermiddag, hoho! Lukten av syriner er en av mine favoritter, forresten, og jeg har en parfyme med syrin som jeg bruker masse om sommeren!

    SvarSlett
  2. Is er et nydelig og smakfullt gode<3 Lukten av syriner er virkelig noe helt spesielt, en lukt som for alltid vil høre til barndom og sommer!

    SvarSlett
  3. Så herlig! Og is i et sånt glass, jatakk <3

    SvarSlett