onsdag 16. mars 2011

Kråkeboer..?

Har du noen gang hatt lyst til å bo i et ordentlig kråkeslott? Jeg tenker ikke på gamle og slitte, falleferdige hus med avflassende maling, men et stort hus med mange spennende kriker og kroker, vakre detaljer rundt vinduer og dører, et lite tårn og store fine vinduer man kan titte drømmende ut igjennom. Jeg er veldig glad i gamle koselige hus, og blir alltid litt ekstra glad når jeg er så heldig å gå forbi et gammelt kråkeslott. De har liksom en annen "sjel" i seg enn det alle andre hus har. I tillegg får jeg så mange koselige assosiasjoner, som Pippi sitt spennende Villa Villekulla, prinsesse-eventyr og somrer med sol og store hager perfekt egnet til å gjemme seg bort i. Flere ganger har jeg tenkt for meg selv at slike hus må være perfekte å tilbringe en sommer i. Bare tenk på alt det spennende man kanskje kan oppleve eller bare se, jordbær og is på terrassen ute i kveldssolen og småskumle skygger som titter frem når mørket kommer. 
Foto
Foto

3 kommentarer:

  1. Jeg er så heldig å ha vokst opp i et stooort trehus med masse knirking og kriker og kroker, så jeg er kjempeglad i sånt!

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig! Jeg hadde flytta inn på flekken :)
    God helg, Linda!

    SvarSlett
  3. Som barn oppvokst i leilighet, er fascinasjonen og gleden ved gamle trehus en glede som stadig blir større:) Og jeg hadde nok også flyttet inn på flekken!

    SvarSlett