lørdag 21. august 2010

Fra fullt til tomt

Når jeg flyttet inn på Kringsjå lå det aviser over alt, tomflasker stod stablet langs hele den ene veggen, det luktet konstant matos i kjøkkenet/stua, kjøleskapet som jeg deler med en til var ganske fullt og fryseren var så stappet med mat at jeg såvidt hadde en halv skuff til min mat. I løpet av uken har jeg ryddet i alle avisene og lagt alt i en stabel, noen har pantet alle tomflaskene, det har blitt luftet en del på kjøkkenet - med det resultatet at det ikke lukter like ille her lenger, og i dag fikk vi ryddet kjøleskap og fryser. Det som har vært problemet inntil i dag, var at jeg ikke visste hvem jeg delte kjøleskap/fryser med. Men i dag ble den saken ordnet opp i, og resultatet: halvparten av maten i kjøleskapet ble kastet, mye fordi det meste var gått ut på dato, og nesten to fulle skuffer i fryseren gikk samme veien. Enkelte ting tok vi vare på og fordelte mellom oss, men det er ikke all mat man ønsker å spise - selv om det har ligget i fryseren. Så nå har jeg fått god plass til all maten min, og kan rett og slett gå inn for storinnkjøp om jeg ønsker det! 

Det eneste som nå gjenstår er å vaske litt i hyllen min der kjelene står, der er det rett og slett forferdelig møkkete. Det er faktisk pinlig at jeg ikke har gjort noe med dette tidligere. Så må vi 4 som bor her treffes en dag og gå igjennom hvem som eier alt av krydder, saft, olje og oppvaskbørster som ligger utover benken. Det er nemlig godt mulig at de respektive eierne bare har flyttet fra det også, og da er det greit å få klarhet i det;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar